Παρασκευή 9 Αυγούστου 2019

Μια ζεστή κουβέντα

Της ΝΑΥΣΙΚΑΣ ΙΕΣΣΑΙ – ΚΑΣΙΜΑΤΗ

Πόσο καιρό έχω να σε δω…Μου ‘λειψες…το ξέρεις; Μου ‘πε, κοιτώντας με στα μάτια, η γειτόνισσα μου, καθώς απαντηθήκαμε στον δρόμο. Και να σας πω…ξαφνιάστηκα. Είμαστε πια μαθημένοι στις βιαστικές φράσεις-κλισέ:
 «Τι κάνεις; Τι κάνεις; Καλά; Χαίρομαι…». Με την τελευταία λέξη, ν’ ακούγεται από απόσταση συνήθως. Γιατί εκείνος που την είπε, είχε κιόλας εξαφανιστεί. Ήταν ακόμα τόσο τρυφερός ο τρόπος που το είπε που δε σ’ άφησε υποψία, πως μπορεί να ήταν μια απλή φιλοφρόνηση. Το βράδυ, πριν κλείσω τα μάτια, καθώς γυροφέρνω τα περιστατικά της ημέρας στο νου μου, διαπίστωσα πως εκείνο το «μου ‘λειψες», είχε περάσει από τα αυτιά μου στην καρδιά μου κατευθείαν και την κράτησε ζεστή, όλες τις ώρες. Μου χε δώσει ένα ξέχωρο κέφι. Ναι, αυτή η ζεστή κουβέντα, είχε μια δυναμική, που με ενεργοποίησε ιδιαίτερα εκείνη την ημέρα. Για σκέψου…ψιθύρισα κι είναι τόσο απλό.

  Την Τρίτη, τρέχαμε στη φαρδιά λεωφόρο, μέσα στο αυτοκίνητο μιας ξαδέλφης, μας σταμάτησε το κόκκινο φανάρι. Η ξαδέλφη μου κατέβασε γρήγορα το τζάμι της. είχε δει το μικρό που ερχόταν βολίδα προς τα μας με τα χαρτομάντιλα που πουλούσε μέσα σε ένα ρηχό πανέρι. Έβγαλε το χέρι της, ακούμπησε ένα κέρμα ανάμεσα στα πακετάκια, ύστερα χάιδεψε – με μητρική θα ‘λεγα στοργή – το κεφαλάκι του μικρού και του είπε: «Άκουσε με…να προσέχεις… να προσέχεις πολύ σε παρακαλώ…έτσι;», και του ‘κλεισε το μάτι. Το παιδί χαμογέλασε. Να ‘χε άραγε εισπράξει άλλη παρόμοια ανησυχία για την «ασήμαντη» ζωούλα του; για σκέψου…συλλογιστικά κι είναι τόσο απλό…

 Στο σούπερ-μάρκετ, το Σάββατο, κάτι παρόμοιο. Ουρά στο ταμείο 5. Ένας – δύο ζητούσαν να περάσουν μπρός, για τι είχαν μόνο ένα κουτί γάλα στο χέρι ή ένα πακέτο ζάχαρη. Εμείς οι άλλοι υπερασπιζόμασταν με φωνές διαμαρτυρίας την πολύτιμη προτεραιότητα μας. Η ταμίας ανεβοκατέβαζε σβέλτα τα δάκτυλα πάνω στα πλήκτρα της ταμειακής, γεμάτη ένταση, προσπαθώντας να μας εξυπηρετήσει. «Τι είσαι εσύ κορίτσι μου, τι είσαι εσύ…αετός…δεν πιάνεσαι…είσαι το πιο γρήγορο ταμείο του σούπερ-μάρκετ…» είπε ο κύριος μπροστά από μένα, χαριτολογώντας. Η ταμίας κοκκίνισε ελαφρά και χαμογέλασε με ανακούφιση. Να που κάποιος πρόσεξε την προσπάθεια της. για σκέψου…και ήταν τόσο απλό…

«Μου αρέσει η επιλογή σου…έχεις φίνο γούστο…». «Με πόση δεξιοτεχνία το κάνεις αυτό….». «Τι έξυπνα το χειρίστηκες το θέμα…Πως τα κατάφερες; Δεν ήταν εύκολο…». «Καλό δρόμο να έχεις…Η Παναγιά μαζί σου…». Είναι λίγες ζεστές κουβέντες, που άρπαξε το αυτί μου και τις περιμάζεψα, στις μέρες που πέρασαν….Εγκλωβισμένοι στα δικά μας, δεν σηκώνουμε τα μάτια, να ανταμώσουμε τα μάτια του άλλου…Δεν νοιαζόμαστε για πέρα από τις δικές μας υποθέσεις. Παγιδευμένοι για καλά, στα γρανάζια της βιασύνης και του άγχους, βιαστικοί στο τηλέφωνο, βιαστικοί στο δρόμο, βιαστικοί στην κάθε συνάντηση με το άλλο πρόσωπο. Κι όμως είναι τόσο απλό. Να θυμίζουμε στον άλλον με μια μας ζεστή κουβέντα, πως είναι κάτι σπουδαίο. Μοναδικό και πολύτιμο. Το ‘χουμε ανάγκη όλοι. «Γεια σου χαρά μου…Πως σου πάει αυτό το χρώμα…».


*Δημοσιεύτηκε στο Περιοδικό Πειραϊκή Εκκλησία τον Δεκέμβριο του 2004
Επιμέλεια: Κώστας Ζουρδός

1 σχόλιο:

  1. Το όνομά μου είναι Ζαφειρία Αλέξανδρος, είμαι από την Αθήνα, αλλά μετακομίζω στη Σκοτία με τον σύζυγό μου, θέλω να μοιραστώ αυτά τα καλά νέα για τη ζωή μου με όλους και με όσους χρειάζονται βοήθεια στον γάμο / σχέση. Υποβλήθηκα για έξι χρόνια, ο σύζυγός μου με άφησε και συνέχισε να έχει άλλη γυναίκα μόνο και μόνο επειδή η οικογένειά του δεν με αγάπησε και επειδή δεν μπορούσα να του δώσω ένα μωρό, φώναξα για επτά χρόνια επειδή ο σύζυγός μου με χώρισε. Ψάξαμε για το ξόρκι που σύννεφο με βοήθησε να ξαναγυρίσω τον σύζυγό μου αγάπη πίσω όταν έχω περάσει σε απευθείας σύνδεση γνώρισα τόσους πολλούς μάγους, όλοι έθεσαν χρήματα χωρίς να με βοηθήσουν, αλλά στις 16 Αυγούστου 2019, είδα μια ηλεκτρονική συνεισφορά ενός καλού μάγου Ονοματεπώνυμο Drigbinovia. Αποφάσισα να έρθω σε επαφή μαζί του όταν έρχομαι σε επαφή μαζί του, μου είπε ότι το πρόβλημά μου είχε λυθεί επειδή ήρθα σε επαφή μαζί του, του είπα όλο το πρόβλημά μου και έκανε μια υπόσχεση να με βοηθήσει να επιστρέψω τον άντρα μου πίσω. Ο Drigbinovia με διδάσκει και μου έδειξε τι να κάνω, ακολουθώ όλες τις οδηγίες και κάνω αυτό που μου ζήτησε να κάνω μετά από τρεις μέρες μου είπε ότι ο σύζυγός μου θα με καλέσει πριν κοιμηθώ εκείνη την ημέρα και να ζητήσω συγγνώμη. Μόλις μου είπε τα πάντα, ο σύζυγός μου με τηλεφώνησε και μου ζήτησε να τον πάρω πίσω μετά από έξι χρόνια διαζυγίου. σήμερα μοιράζομαι αυτό το μήνυμα γιατί θέλω να μάθει ο κόσμος και είναι καλή δουλειά και είμαι επίσης πολύ χαρούμενος που είμαι έγκυος και για όσους από εσάς που χρειάζεστε βοήθεια, προβλήματα με την εργασία ή την προώθηση επικοινωνήστε με την Drigbinovia σήμερα και λύστε το πρόβλημά σας εδώ είναι e-mail: doctorigbinovia93@gmail.com ή whatsapp τον Ι +2348144480768 Σας υπόσχομαι ότι το πρόβλημά σας θα λυθεί

    ΑπάντησηΔιαγραφή