Πέμπτη, 11 Οκτωβρίου 2012

ΜΙΑ ΙΔΙΟΤΥΠΗ ΜΟΙΧΕΙΑ...


Μια ιδιότυπη μοιχεία είναι η αδιάκριτη παρείσφρυση του Πνευματικού, πού ονομάζεται "Γέροντας" στην κλίνη του ζευγαριού  (σημ. γέροντες έχουν οι μοναχοί, εμείς οι εν κοσμω έχουμε πνευματικούς και εξομολόγους ή καλύτερα κάποιον πού να είναι και τα δύο) . 

Είναι ανεπίτρεπτο να εκθειάζεται η "ιερότητα της αποχής" και να δαιμονοποιείται η έννομος και ευλογημένη μίξη των συζύγων. Αυτό κατ'εμέ είναι διαστροφή και εμπαιγμός του μυστηρίου του γάμου και τηςέννοιας της χριστιανικής οικογένειας. 

Ο Απόστολος λέει ξεκάθαρα να μην αποστερούμε ο ένας τον άλλο, γιατί πολύ πολύ καθαρά η γυναίκα εξουσιάζει το σώμα του άντρα και ο άντρας το σώμα της γυναίκας και κανένας από τους δυο δεν εξουσιάζει το σώμα του. Να υπάρχει μόνο αποχή ΚΟΙΝΗ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ κατά τις ημερες της συνάξεως,πού οφείλουμε να είμαστε ολοκληρωτικά αφοσιωμένοι στον κύριο και το μυστηριο της ευχαριστίας,κατά την σύσταση του αποστόλου και των πατέρων/κανόνων.

Αυτά τα λέει ένας άγαμος, ο απόστολος Παύλος , πού είναι η φωνή του Χριστού και μάλιστα ο ίδιος θεωρούσε την αγαμία πρότυπο βίο. Κάποιος θεολόγος μάλιστα αναφέρει πώς μια χριστιανή κοπέλα μπήκε στην νυφική παστάδα, αγκαζε με την "πνευματική της μέντορα", η οποία θέλησε να παραστήσει τον κέρβερο. Ευτυχώς ο σύζυγος είχε ψυχή και την ξαπόστειλε(την "γερόντισσα"!). Λοιπόν , αυτά είναι ακατάστατα και αφύσικα πράγματα.

Η αγαμία είναι επιλογή. Ο γάμος είναι επιλογή. Αξίζουν τιμή και τα δύο. ΤΙΜΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΓΑΜΟΣ ΚΑΙ Η ΚΟΙΤΗ ΑΜΙΑΝΤΟΣ.Δεν υπάρχει κάτι βρώμικο. Ο μέγας Βασίλειος έλεγε: και γυναίκα δεν γνωρίζω και παρθένος δεν είμαι. Δηλ. υπάρχουν παρθένοι πού δεν αμαρτάνουν με το σώμα αλλά πορνεύουν με τους λογισμούς. Αντίστοιχα υπάρχουν έγγαμοι με αγνότερη ψυχή. 

Ας προσέχουν αυτοί οι "γέροντες" γιατί σήμερα οι περισσότερες μοιχείες οφείλονται στην στέρηση ή την αδιαφορία του ή της συζύγου. Μην σπρώχνουμε τους ανθρώπους στην αμαρτία με τις ευσεβιστικές απαγορεύσεις μας.Μοιχοί θα είναι και οι δύο. Και αυτός/αυτη πού θα πάει με τρίτο και αυτός/η πού τον/την ώθησε. Ας μην γελιόμαστε. Τέτοια μας είπαν και οι Πατέρες.

Να αγαπάτε και να ικανοποιείται ο ένας τις ανάγκες του άλλου, για να μην έχει έξη προς την αμαρτία. Αυτό μπορεί να μην ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις μοιχείας, όταν πχ ο άλλος είναι ένας αναίσθητος, αλλά είναι μια πραγματικότητα. Γιατί να την επιδεινώνουν άνθρωποι, φέροντες και το σχήμα;Διαβάστε τον απόστολο του γάμου να δείτε ποιές είναι οι υποχρεώσεις του άντρα και της γυναίκας. Να έχετε κοινό πνευματικό.Οποιος νομίζει πώς είναι μοντερνισμοί όσα γραφω να ξέρει πώς αυτή ειναι η παράδοση μας. Οι καινοτομίες είναι μοντερνισμοί. Η άσκηση είναι υπερευλογημένη. Φτάνει να μην καταχράται την υπομονή και τα όρια του άλλου. 

Με όλο τον σεβασμό.


από το fb-ΠΗΓΗ

3 σχόλια:

  1. Με συγχωρείτε, αλλά το γεγονός ότι κάποιος επιλέγει την εγκράτεια ακόμη και μέσα στο γάμο(εννοείται σε λογικά πλαίσια)- κάτι το οποίο ο π.Επιφάνιος το θεωρούσε αυτονόητο για έναν χριστιανό, και πολύ σωστά άλλωστε- δεν αποτελεί δικαιολογία για να σπεύσει ο έτερος σύζυγος στη μοιχεία! Και οι περισσότερες μοιχείες οφείλονται στο γεγονός ότι οι περισσότεροι ΔΕΝ κάνουν πνευματική ζωή και πάσχουν από σαρκολατρεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν αποτελεί δικαιολογία.Μπορεί όμως να αποτελέσει αφορμή(εαν δεν έχει κάποια πνευματική βάση)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σας ευχαριστώ για την απάντησή σας.Ο λόγος που έκανα αυτό το σχόλιο είναι ο εξής:
    Έχω παρατηρήσει μια νεοεποχίτικη κουλτούρα μέσα στην εκκλησία σήμερα (όχι ευτυχώς στο σύνολό της).Απόψεις όπως <>, απόψεις αντορθόδοξες και απαράδεκτες δυστυχώς ενισχύονται από άρθρα σαν το ανωτέρω.Βέβαια το άρθρο δεν υποστηρίζει τέτοιες θέσεις, δίνει πάτημα όμως σε ''καλοθελητές'' νεονικολαΐτες να δηλητηριάζουν ψυχές ορθοδόξων. Ορθοδοξία και εγκράτεια, ορθοδοξία και άσκηση,ορθοδοξία και αγώνας πνευματικός είναι έννοιες ταυτόσημες και αυτό πρέπει να καταστεί σαφές στα ζευγάρια των χριστιανών.Ναι, η εγκράτεια τους αφορά.Είναι ένας τρόπος πνευματικής ανύψωσης - εννοείται ότι υπάρχει η καθοδήγηση πνευματικού στο θέμα αυτό- για κάθε ζεύγος.Δεν αφορά μόνον στους αγάμους.
    Ενδεχομένως λοιπόν να αποτελέσει η εγκράτεια αφορμή για παρεκτροπές, δεν είναι όμως η αιτία.
    Χρειάζεται σωστή επιλογή συντρόφου, και από κοινού μετοχή στα μυστήρια που καθαγιάζουν το ζεύγος. Όποιος σκοπεύει να αμαρτήσει, θα το κάνει, είτε το ζεύγος εγκρατεύεται είτε όχι.
    Περιπτώσεις μοιχείας λόγω εγκράτειας δεν νομίζω να υπάρχουν πολλές, ας μη γελιόμαστε.
    Με συγχωρείτε για την ενόχληση, συνεχίστε τη σπουδαία δουλειά σας στηνυπέροχη αυτή σελίδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή